Szív- és érrendszer
Szívbetegséget okozhat a túl sok só
Régóta ismert, hogy a túlzott sófogyasztás fokozza a magas vérnyomás kockázatát. A BMJ legfrissebb számából azonban az is kiderült, hogy a sok só a szív- és érrendszeri betegségek, valamint az agyi érkatasztrófák rizikóját is növeli.
Minimális különbség okozhat katasztrófát
Napi mindössze öt grammnyi különbség a sófogyasztásban 23 százaléknyi különbséget eredményez az agyi érkatasztrófák és 17 százaléknyit a szív- és érrendszeri betegségek gyakorisága között. Az áttekintő tanulmány szerint az Egészségügyi Világszervezet egy teáskanálnyinak megfelelő öt grammban húzza meg a még egészséges napi sóbevitel felső határát. A nyugati világban ennek dupláját, a kelet-európaiak még ennél is többet fogyasztanak azonban naponta.
A tanulmány készítői összesen több mint 170000 résztvevőt bevonó 13 vizsgálat elemzése után vonták le következtetéseiket. Becsléseik alapján napi öt grammos sóbevitel-csökkentés egymillió agyérkatasztrófa miatti, valamint hárommillió szív- és érrendszeri betegség miatt bekövetkezett halálesetet előzhetne meg világszerte. Mivel azonban a sófogyasztást nehéz pontosan becsülni, a kutatók talán alá is becsülték az arányokat.
- A diabéteszt, a szív- és érrendszeri betegségeket együtt érdemes kezelni...
- A szélütés kockázatát csökkenti az alacsony koleszterin...
- Megduplázza a szívroham és stroke veszélyét az időskori makuladegeneráció...
- Új remény az agyvérzésen átesett betegeknek...
- A bokán történő vérnyomásmérés kiszűrheti a szívbetegség rejtett kockázatait...
| < Előző | Következő > |
|---|
Legfrissebb cikkek
Dr.Info - Cukorbeteg Élet 2011
- Hírhozzászólások
- Fórumok
- Blogok
| Hírhozzászólások |
|---|
|
| Friss fórumtémák |
|---|
|
| Friss blogok | |
|---|---|
|


Hozzászólások
A só, úgy 50-60 évvel ezel?ttig még egészségesnek számitott. Ma meg már nem....
Túl azon, hogy szükségtelen adalékokkal tömik tele (mint pl aluminiummal, ami állítólag azért kell hogy ne csomósodjon, azzal szemben viszont az aluminium lerakódik az agyban és onnan ugyan senki semmi el nem távolítja többé, - mérgez,) valamint a só nátriumját legalább felerészben káliumra cserélték ki. (Holott ezt a magyar szabvány tiltja is!)
Ma azt tanitják még az orvosi egyetemeken is hogy egy embernek napi ~3,5g káliumra van szüksége. Ezzel szemben, ha valaki fellapozza pl ezt a könyvet: "Magyar Imre – Petrányi Gyula A belgyógyászat alapvonalai, Egyetemi tankönyv, hetedik, átdolgozott kiadás, Medicina kiadó 1969 (els? és második kötet)", akkor a valóság tárul elé, amely pedig csupán napi ~0,4g káliumszükségle t!
A kálium a szervezetünkben egy nagyon kényes egyensúlyú elektrolit alkotója. Kb ~6g kálium egyszerre bejutva a szervezetbe azonnal halált okozhat! Ha lassan adagolva jut be, pl napi 3,5g mennyiségben, úgy lassan öl? méreg, mely az életet rövidíti le, de aközben számos betegségnek is okozója, köztük pl medd?vé teheti a férfiakat.... A Fekete Angyal is káliummal ölte meg a betegeket!
A ma, a boltokban árusitott sók többsége káliummal er?sen dúsitott, ami valóban egészségtelen, de ez a só nem azonos azzal amit régen ettünk!
Nem szükséges a sónak egyéb elemeket tartalmaznia a klóron kívül mint a nátriumot. Kálium ugyanis minden élelmiszerben van, ráadásul sokkal b?vebben, mint azt a szervezetünk igényli.
Emellett, azt állítják a "jót akarók", hogy elegend? 2-3g NaCl naponta. (S?t, egyesek még kevesebbet, 0,5-0,2g-ot is elégségesnek hazudnak.) Ezzel pedig ugyancsak óriási károkat okoznak a nekik hiv? emberek szervezetében, mert a nátrium megvonása miatt a kényes elektrolyt egyensúly felborul, ami pedig hosszabb távon szív és érrendszeri betegségeket, magas vérnyomást, agyi történéseket, bels?szervi elváltozásokat, veseproblémákat fog okozni. A só (a tiszta NaCl) szükséges napi mennyisége 10-18g közötti, tipikusan 16,6g 2l tiszta víz elfogyasztása mellett!
A laboratóriumi vérképelemzés alkalmával feltüntetett nátrium határértékei, úgyszintén hamisak amennyiben szélesebb határokat adnak meg a valóban megfelel? értékeknél: ha a nátrium 140 és 144mmol/l közötti értékt?l a legcsekélyebb mértékben eltér, akkor a szervezetben a Na koncentrációja nem megfelel?.
Az optimális érték: 142mmol/l.
Normális Na koncentrációt (142mmol/l) a vérben, napi ~16,6g NaCl létesít (2l tiszta víz elfogyasztása mellett).
A szervezetünk képes naponta akár ~40g nátrium kiválasztására a legcsekélyebb károsodás nélkül. A veséink káliumeltávolít ási sebessége ezzel szemben pedig csak 2,2-3,6g! Vagyis, amikor arról van szó hogy a só kiválasztása problémás, akkor az nem a tiszta NaCl-ra vonatkozik, hanem a káliummal dúsitott hamisitott sóra!
Az is sajnálatos, hogy a mai egyetemi tankönyvekben az izotóniás oldatot sem a valós értékekkel tüntetik fel!
A MAGASVÉRNYOMÁST , NEM AZ NaCl OKOZZA, HANEM A KÁLISÓVAL DÚSITOTT HAMISITOTT SÓ!
A SÓ, - A TISZTA NaCl - SEMMINEM? SZÍV- ÉS ÉRRENDSZERI MEGBETEGEDÉST NEM OKOZ, HANEM ÉPPEN ELLENKEZ?LEG: A NÁTRUIM MEGFELE? SZINTJE A VÉRBEN, VÉD?FAKTOR!
A NaCl megvonása és ugyanakkor a szervezet számára szükséges kálium bevitt mennyiségének akár csak kismérv? többlete, óriási károkat okoz a szervezetben.
Rendkívül sajnálatos, hogy az Egészségügyi Világszervezet ennek éppen az ellenkez?jét sulykolja ill. sulykoltatja a népekbe, miáltal, az Egészségügyi Világszervezet nem az egészségünket védelmezi, nem a valóságot képviseli!
Az Önök által emlitett "BMJ" és mások "tanulmányai" hamis alapokon nyugszanak, valótlan eredményeket kürtölnek szét, nyilvánvalóan nem szándék nélkül. - Tekintve, hogy a betegségeket azután "gyógyszerekkel" kivánják "gyógyítani", ami pedig, az emberi sejtek számára ú.n. létfontos anyagok nélkül lehetetlen. A létfontos anyagok közé tartozik a só (azaz a tiszta NaCl) is.
Hámori Anna
A cikk hozzászólásainak RSS-csatornája.