2005
2005 július - augusztus
Koffein és hipoglikémia
Már korábban tapasztalták, hogy a kávéfogyasztás bizonyos védelmet nyújt a hipoglikémia ellen.
A Diabetes Care júniusi számában egy kutatás kapcsán beszámoló jelent meg arról, hogy a koffein valóban csökkenti az 1-es típusú diabéteszesek éjszakai vércukoresésének esélyét. A vizsgálatban résztvevők az első szakaszban napi 50 milligrammnál kevesebb koffeint fogyaszthattak, ezt követően az egyik csoport tagjai napi kétszer 250 milligramm koffeint, a kontrollcsoportba tartozók pedig hatóanyag nélküli kapszulát kaptak. Két hét után a résztvevők tudta nélkül felcserélték a kapszulákat.
A vércukorértékek folyamatos ellenőrzésére minden betegnél CGMS vizsgálatot is végeztek. Megállapították, hogy koffein adása mellett az éjjeli átlagos hipoglikémia 49 perc volt, ugyanez koffein nélkül 132 percre növekedett. A jelenség okát egyelôre nem sikerült tisztázni, de az bizonyossá vált, hogy a koffein „működik”. Talán az alvás felületes és mély fázisainak befolyásolásával csökkenti a hipoglikémia veszélyét, de az egyéb összefüggéseket még nem ismerjük.
| < Előző | Következő > |
|---|
Legfrissebb cikkek
Dr.Info - Cukorbeteg Élet 2011
Magazin menü
- Dr.Info egészségmagazin
- Impresszum
- 2011
- 2010
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 2004
- 2003
- 2002
- 2001
- 2000
- 1999
- 1998
- Hírhozzászólások
- Fórumok
- Blogok
| Hírhozzászólások |
|---|
|
| Friss fórumtémák |
|---|
|
| Friss blogok | |
|---|---|
|

