Vitaminok
Vitamindús cikkek
Kivis gabonapehely a vashiányra
A Massey University kutatására 5000 dolláros támogatást adtak, hogy
kiderítsék, vajon a reggeli gabonapehelybe kevert kivi javítja-e a nők
vashiányát.
Kathryn Beck diétás orvos és témavezetője, Cath Conlon az Aucklandi Táplálkozási és Népegészségügyi Intézettől kapták meg a támogatást a New Horizon Women Trusttól ezen a héten.
Beck elmondta a Massey News-nak, hogy a nők a tápanyagok közül leggyakrabban a vashiánnyal küszködnek, a fiatalabb korosztály képviselői különösen veszélyeztetettek. „A vashiány kimerültséget okozhat, illetve a kognitív funkciók csökkenését, a munkateljesítmény visszaesését.”
Az enyhe vashiányban szenvedő 81 résztvevő négy hónapon át reggelire gabonapelyhek és különféle gyümölcsök keverékét ették, hogy ezzel befolyásolják a vasszintjüket. Beck szerint a vashiány elsődleges kezelési módja az étrend átalakítása. Ez jelentheti vasban gazdag ételek fogyasztását, ill. a C-vitaminét, mely serkenti a vas felszívódását.
A wellingtoni székhelyű érdekszövetkezet nőknek nyújt támogatást tudományos és kutatási munkájukhoz.
| < Előző | Következő > |
|---|
Legfrissebb cikkek
Dr.Info - Cukorbeteg Élet 2011
- Hírhozzászólások
- Fórumok
- Blogok
| Hírhozzászólások |
|---|
|
| Friss fórumtémák |
|---|
|
| Friss blogok | |
|---|---|
|

