Kutatás - PubMed
Sosem késő életmódot váltani
A kardio-vaszkuláris megbetegedések és a mortalitás csökkenése éppen 4 év után mutatkozik. A tanulmány 16000 embert érintett 45 és 64 éves kor között. Az érelmeszesedés előrehaladását vizsgálták, kb. 1000 személy új egészséges életmódot alakított ki, mely 4 tényezőt jelentett: legalább 5 alkalommal naponta ettek gyümölcsöt vagy zöldséget, legalább 2,5 órát sportoltak egy héten, a testtömeg indexüket ( BMI) 18,5 és 30 között tartották, és nem dohányoztak. 11000 ember három vagy kevesebb kritériumot tartott be az említettekből.
A következő 4 év alatt azok, akik újonnan változtattak életmódjukon a fenti 4 tényező szerint, amely az egészséges életmódot jelentette, 40%-kal csökkent a mindenre kiterjedt halálozásuk, és 35%-kal csökkent a kardio-vaszkuláris eseményük, szemben azokkal, akik három, vagy kevesebb életmódbeli változást hajtottak végre.
A szerzők nyomatékosan felhívják a figyelmet arra, hogy egyáltalán nem késő cselekedni a középkorban lévő embereknek sem.
American Journal of Medicine 2007. július
| < Előző | Következő > |
|---|
Legfrissebb cikkek
Dr.Info - Cukorbeteg Élet 2011
- Hírhozzászólások
- Fórumok
- Blogok
| Hírhozzászólások |
|---|
|
| Friss fórumtémák |
|---|
|
| Friss blogok | |
|---|---|
|

