Kutatás - PubMed
A csokoládé mértékkel egészséges
A Nutrition and Metabolism egyik számában megjelent közleménye szerint
a kakaó és a csokoládé magas antioxidáns hatású sztearinsav és
flavonoid tartalma miatt véd a szív- és érrendszeri megbetegedések
ellen.
Amerikai kutatók most azt vizsgálták, hogy valóban csökkenti-e a megbetegedések kialakulásának kockázatát a fokozott csokoládéfogyasztás. A Medline adatbankban olyan közleményeket kerestek, melyek a kakaó, a csokoládé, sztearinsav és flavonoidok szív- és érrendszeri megbetegedésekre vagy eseményekre kifejtett hatását elemezték.
Százharminchat különböző klinikai vizsgálat elemzése alapján a szerzők megállapították, hogy a kakaó és a csokoládé hatóanyagai a szív-, és érrendszeri megbetegedés, illetve halálozás kockázatát valóban mérséklik. A csokoládé fogyasztása csökkenti a vérnyomást, a szérum LDL- koleszterin (káros koleszterin) szintjét és a gyulladásos paramétereket, növeli a HDL-koleszterin szintjét és mérsékli a vérlemezkék összecsapódási hajlamát, ezáltal csökkenti a trombóziskészséget.
A jövőben nagy érdeklődésre tarthatnak számot az olyan nagy esetszámú, randomizált vizsgálatok, melyek a kakaó és a csokoládé hosszú távú védő hatását vizsgálják. Minden jel arra mutat, hogy egy darabka csokoládé csak jót tehet – már amennyiben a sötét, keserű fajtát fogyasztjuk.
Cukorbetegek számára hangsúlyozni szükséges, hogy a diétás csokoládé helyett inkább a 60 százalék körüli kakaótartalmú normál csokoládéból fogyasszanak napi 1-2 kockát, mely még érdemi vércukor-emelkedést nem eredményez, viszont olcsóbb, mint a diétás csokoládé. Már kapható hazai gyártmányú magas kakaótartalmú csokoládé is.
| < Előző |
|---|
Legfrissebb cikkek
Dr.Info - Cukorbeteg Élet 2011
- Hírhozzászólások
- Fórumok
- Blogok
| Hírhozzászólások |
|---|
|
| Friss fórumtémák |
|---|
|
| Friss blogok | |
|---|---|
|


Hozzászólások
A cikk hozzászólásainak RSS-csatornája.